۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

جمع بندی بایدها و نباید های دوستان

هدف از این نوشته جمع بندی همه بایدها ونبایدهاییست که توسط خوانندگان دو نوشته قبل که  بصورت نظر گذاشته بودند  است تا با جمع بندی بایدها ونبایدها شاید به یک نتیجه رسید
بارانی در اولین نظر که گذاشته بود گفته بود که همه مردم را باید روشن وبیدار کرد وعمده اشکال انقلاب 57 وبه نتیجه نرسیدن آن انقلاب را جدایی دانشجو از عوام میداند عوامی که هنوز آگاه نشده بود وبا فاصله از دانشجوی انقلابی گام بر میداشت ومعتقد است باید با یک کار فرسایشی نوری بر افروزیم که در تمامی  خانه ها را روشن کند  ومربوط به عده خاصی نباشد واگر لازم شد خود را فدای نسلهای بعد کنیم ودوستی دیگر تاکید میکند که باید از انباشت تجربه ها استفاده کرد ویادآور میشود که استبداد ضد دینی بود که باعث تولید استبداد دینی شد واگر امروز دوباره همان کار گذشته را تکرار کنیم اینبار به استبداد ضد دینی میرسیم ویکی از خطراتی که حرکت امروزمان را تهدید میکند دوری جستن از تعقل وعقلانیت است چند دوست دیگر بالا بردن آگاهی افراد جامعه وبالا بردن شعور سیاسی ودوری از تعصب کورکورانه را هدف میدانند ودوست دیگری بنام صادق میگوید نباید رهبر مدار باشیم واینکه به حقوق همدیگر بالاخص اقلیتها احترام بگذاریم ودقیقا بدانیم که چه میخواهیم ونباید کورکورانه بدنبال سرنگون کردن حکومت باشیم  وژاندارک عزیز صبوری وآگاهی بخشی به جامعه را بایدی مهم میداند وسورنای عزیز تاکید میکند که جامعه ایرانی ، یک جامعه مذهبیست وباید به آن در مبارزات توجه کنیم ودر هر حرکتی آن را لحاظ کنیم وتاکید میکند که باید سطح کیفی زندگی را بالا ببریم ، گرد آفرید تاکید میکند حضور پیدا نکردن در انتخابات وسر صندوقهای رای  را روشی برای آینده عنوان میکند ومنزوی کردن حکومت را روشی برای آینده وامروز معرفی میکند ودوستی دیگر بالا بردن سطح فرهنگی جامعه را در بلند مدت راهکار میداندواستراتژی گفتمان وگسترش آگاهی رو بهترین راه برای دراز مدت میداند وصالح تاکید میکند باید به رشد سیاسی رسید که برای هر موضوعی اعم از گرسنگی ،بیکاری ،گرانی و... دست به اعتراض بزنیم وبه خیابانها بیاییم وباید به یک بلوغ سیاسی برسیم ونه اینکه حافظ منافع عده ای مانند موسوی وکروبی باشیم.
دوست دیگری میگوید باید ابتدا مشکلات ونقصها را شناخت وسپس برای حل کردن ودرمان انها چاره اندیشید وبیشتر بر تغییر فرهنگ جامعه وشناخت نقصها وبرطرف کردن آنها تاکید میکند ودوستی دیگر مینویسد باید از سیاه وسفید کردن شخصیتها ومسائل دوری کرد وآنطور که هستند به آنها نگریست واینکه از تقدس وبت سازی دوری جست وافراد را سعی کنیم خاکستری ببینیم فردی دیگر به تعامل بین افکار صحه میگذارد ونقش رهبر را در حرکت وجنبش یادآوری میکند ،مهدیه عزیز تنها راه چاره را فقط اصلاح میداند واز انقلاب نهی میکند ووحدت بین جناح ها وگروهها را برای نیل به هدف وپیشرفت ضروری میداند .
خواننده دیگری میگوید که باید تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم واهداف خود را مشخص کنیم وخواسته ها ی خود را تعیین کنیم ،واگویه مینویسد بزرگترین مانع در رسیدن به اهداف دموکراتیک را افراط در رفتار واحساس گرایی مفرط میداند وتاکید میکند تا اعتدال وخردورزی در جامعه نهادینه نشود دموکراسی نمیتواند خودش را از عارضه هرج ومرج گرایی وآنارشی مصون نگاه دارد ،دوستی دیگر تاکید میکند که باید از ورود اندیشه ها وخواستهای غربی در حرکتمان جلوگیری کنیم وهدف را یک رنسانس ایرانی _اسلامی قرار دهیم ،فونیکس آگاه سازی جامعه وعبرت از اشتباهات گذشتگان را یک چراغ برای آینده میداند وتبادل نظرات وبحث وبیان افکار را گام مهمی برای رسیدن به آگاهی میداند .
بارون خانم : بیخیالی وبی تفاوتی رامانند ویروسی میداند که هر روز مبتلایانش زیادتر میشوند وقشر بیشتری از افراد جامعه را در بر میگیرد واین را آفتی بزرگ وخطری برای اجتماع میداند شور وشعف مینویسد سازمان نیافتگی وسازمان گریزی را کی از خصلتهای جامعه ایرانی میداند که باید برای تغییر آن تلاش کرد وتاکید میکند که باید تمام  گروهها به نظرات وعقاید هم احترام گذاشته واز افکار انتقام جویانه دوری جست باید میزان مطالعه را بالا برد و از رفتارهای هیجانی دوری جست ونباید خط قرمز وتابویی را قائل شد وهیچ گروهی نباید برای خود امتیاز خاصی قائل باشد وبایستی از خشونت دوری جست ووباید برای حفظ وارزش نهاد دین آنرا از دولت  جدا کرد واز خرافات وکهنه پرستی پرهیز نمود ،خدای ابوذر نیز در ادامه میگوید تغییر در عملکردهاوتحقق یافتن قانون اساسی میگوید علیرضا میگوید باید صبر کرد ودوستی دیگر نقد منصفانه ودرست را برای رسیدن به جامعه ای پویا مفید می داند محمد علی احترام گذاشتن به همدیگر را یک باید مفید یمداند اقبال پیشنهاد میکند از جنبه پوپو لیستی به گفته های میرحسین توجه کرد ویکی از بزرگترین دلایل شکست حرکت اخیر را سوئ مدیریت ونگاه منفی پوپولیستی میر حسین وسایرین میداند وتاکید میکند ارکان حکومت دموکراتیک ،تکیه بر حزب گراییست ،دوستی دیگر تنها راه دوری از تعصب را به زیر کشیدن دین از مسند قدرت میداند ومریم مالک میگوید ابتدا باید به شناخت از خود برسیم واصلاح را از خود آغاز کنیم ونقد را از خویش آغاز کنیم و مریم (موج)همه را دعوت به این اصل میکند که از سیاه وسفید جلوه دادن شخصیتها دوری کنیم ومنصفانه دیگران را نقد کنیم از خوبیها تعریف واشکالات را بیان کنیم
امیدوارم دوستان کاستیها را بر من ببخشند وخود را صاحب نوشته بدانند ودر رفع وتکمیل آن یاریم کنند.

۵۴ نظر:

بارون خانوم گفت...

سلام.
جمع بندی خیلی خوبی بود ، برای همچون منی که حوصله خواندن همه حدود 100 کامنتی که پای این مطالب نوشته شده بود رو نداشتم و حالا چکیده همه نظرات دوستان رو توانستم مطالعه کنم.چه تعامل خوبی ، که ای کاش مثالش رو در جامعه واقعی داشتیم و اینقدر راحت راهکارهامون رو پیشنهاد می دادیم...
و ای کاش که تنها به شعارهایی برای این دیوارهای مجازی ختم نمیشد، ای کاش همانطور که می گوییم جامه عمل بر آنها بپوشانیم.دنیای شعاری و آرمانی زیباست اما مثل حباب عمرش کوتاه است و دوام ندارد.باید همه این عقاید و نظرات را پس از بحث های تئوریک ، در کنارهم و هم نفس هم به جان جامعه اندازیم . ابتدا از خودمان شروع کنیم، از همین اندک آدمهای چهاردیواریهای مجازی که حدود یک سال و اندی است این بحث ها را لایک میزنند و شر میکنند و نظر میدهند.حالا باید شروع کنیم به بالاندن این بایدها و نبایدها در خودمان.هر یک به عنوان یک شهروند مسئول ایرانی.

شورشگران گفت...

یك جامعه دین خو و اسیر دیكتاتوری مذهبی .. نمی تواند بدون كنار گذاشتن دخالت مذهب در دولت به ازادی و رفاه و اسایش برسد .. به نظر می رسد جامعه ایرانی چه مجازی و چه حقیقی .. بنا ندارد به دردی كه مبتلا شده درمان بخشد .. از شاه شیخ می پرد به شیخ شاه .. بعد از سی سال هنوز هم محكم و مستدل به شیخ شاه چسبیده است .. جامعه ای كه در ان این همه جنایت و زندان و كشتار رسمی دولتی انجام گرفته .. نمی تواند بدون تصفیه حساب این جنایت كاران و بیروان فاشیسم مذهبی به ازادی .. حتا نیم بند ان هم برسد .. خوب معلوم است كه كامنت ما نادیده گرفته می شود .. در حالیكه ادعای بی تعصب بودن گوش فلك را كر كرده است .. این است جامعه مذهبی متعصب كه به هیچ وجه نمی خواهد به مذهبش لطمه ای بخورد ..

آگاهی گفت...

آگاهی : سلام بر شورشگران عزیز
در مورد نظر شما اگه آخر متن رو خونده باشین نوشتمه:(دوستی دیگر تنها راه دوری از تعصب را به زیر کشیدن دین از مسند قدرت میداند)
منظور من از دوست دیگر شما هستید این نوشته مگه همون سخن ونظر شما نیست پس من نظر شما دوست عزیز رو حذف نکردمه

ققنوس گفت...

با سلام
دوست گرامی ادرس قبلی وبلاگ فیلتر شد لطفا ادرس جدید را اپدیت کنید
با تشکر

مریم مالک گفت...

سلام. عالی بود آگاهی عزیز. منم مثل بارون خانوم که وقت خوندن همه کامنتهارو نداشتم شسته و روفته دیدم که دوستان چه دیدگاههایی داشتن و چه نظراتی رو با توجه به عقاید مختلف اما با یک هدف مشترک که اون هم بالا رفتن سطح اگاهیهای خودشان و دیگران بود رو ارائه دادند.
دست شما درد نکنه

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
مطالبت عالی بود
سبز و پاینده باشی

فونيكس گفت...

سلام
اول تشكر مي كنم از اين ابتكارتون چون به نظرم با همين تبادل افكار ميشه به آگاهي رسيد
بعد هم از بيان نظرتون مچكرم
اين كه گفتيد نژاد خودش نميتونه تاثير گذار باشه خوب مسلمه كه نژاد به تنهايي نميتونه و يه سري عوامل دست به دست هم مي دند كه من سعي كردم تو چند قسمت اينا را طوري كه خودم فكر ميكنم(كه شايد هم اشتباه باشه) بيان كنم كه مثل اين كه قسمت هاي قبلي را نخونديد(براي ديدن قسمت هاي قبلي به مطالب اجتماعي مراجعه كنيد)
ولي در مورد سياهان آمريكا خوب اونا در يك جامعه سفيد قرار گرفتند و اين نميشه گفت كه تاثير اونها روي اون جامعه خيلي زياد بوده يا اين كه اگه بدونيد اكثر اونها در طبقات و مشاغل پايين اجتماع آمريكا قرار دارند جدا از اين كه سيستم كشور آمريكا كلا با كشورهاي آفريقايي فرق داره
در مورد آلمان هم اينو بگم كه دوبار آلمان در جنگ شكست خورد و به شدت زمين خورد كه بار دوم تقريبا با خاك يكسان شد ولي مردمش دوباره اونا از نو ساختند اين چي را ميتونه نشون بده غير از اراده قوي و همت والا
در مورد اعراب هم حق با شماست محمد نژاد را تغيير نداد بلكه چيزي مهم تر يعني اعتقادات اونها را عوض كرد كه در قسمت قبلي توضيح داده بودم
در كل مچكرم از نظرتون اميدوارم كه با تبادل نظرات بتونيم اشتباهاتمون را متوجه بشيم و در جهت رفعش بكوشيم

عاطفه سادات گفت...

سلام دوست عزیز
نه بابا چرا ناراحت باشم !!فکر کنم بیشتر میرم به اون یکی وبلاگتون !!!

دکتر رو دوست داریم دیگه !!:)
اما اینجا فقط پست آخریتونو نخونده بودم
که الان خوندم
واقعا کامل و جامع بود !
کارتون فوق العاده بود !
اما حالا باید نتیجه گیری کرد !
آیا تمام این باید ها و نباید ها کنار هم جور در میاد!؟؟؟
یا اینکه نه !
آخرش به این نتیجه میرسیم که باید ها و نباید ها بیشتر از اینکه عملی باشه سلیقه ای هست!!!؟؟؟

شب نامه گفت...

کار جالب و خوبي انجام دادي .
خوب نظرات رو کنار هم گذاشتي .

جامع و مفيد بود ...

پسر آهنی گفت...

تووهرکی که با تو موافقت کنه خائن به این کشور و مردمشه.شما اینجا حرف از صلح و صفا می زنین فردا که قدرت دستتون برسه 1000کهریزک راه میاندازین.
آزادی که می خواین به مردم بدین فقط دروغ و باز کردن راه استعمارگرانه!

شورشگران گفت...

هر كس كه مزدور دم و دستگاه زور و تجاوز و قدرت نباشد .. و بر علیه رشوه و دزدی و فساد دولتی اقدام كند .. و ازادی مطبوعات و ازادی احزاب و ازادی زنان را در برنامه داشته باشد .. ما خواهیم خواند و حمایت و پشتیبانی هم خواهیم كرد ..
جمع بندی چه باید كردهای شما را دوباره خواندم .. در پایان اشاره ای به كامنت ما بطور مجهول كرده اید .. .. نه نظر من دینی نمانده است كه ما انرا از دولت جدا كنیم .. این دخالت مذهب و مذهب رسمی كشور و تفتیش عقاید را باید از وظایف دولتی به كناری نهاد ..
باید نباید های خیلی گسترده و بدون هیچ گونه سازماندهی .. راه به جایی نمی برد .. باید حداقل ها را به میان نهاد .. و شروغ به سازماندگی كرد ..
لینك هم نو سازی شد ..
بدرود

شورشگران گفت...

پشت پرده « شاهین شرق « .. قاتل شرق .. خوابیده بود و پشت این نام تازه « پسر اهنی « ارذال و اوباش بسیجی مخلص و محافظ بازار اهن فروشان كه در سایه عدل علی میلیارد ها چاپیده اند .. خوابیده است ..

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
با افتخار لینکت رو اصلاح کردم
سبز وپاینده باشی

Unknown گفت...

سلام دوست عزیز
مورد لطف قرار گرفتیم و فیلتر شدیم...اگه مایل بودی لینک را تصحیح کن...
به امید آزادی سبز...

امید گفت...

درود .
پیوند وبلاگ شما را تصحیح کردم.
امیدوارم روزی برسد که یک منتقد و یا یک محقق را به چشم یک اغتشاشگر و مخرب نگاه نکنند .
نمی دانم چرا شما که با یک بینش ازادانه مطلب می نویسد انقدر مورد لطف دوستان قرار می گیرد و کسانی که متحجرانه و متعصبانه می نویسند بلاگشون را فیل تر نمی کنند

مزخرف نامه گفت...

سلام دوستم خوبم
مشکلی اومده؟
آخه امروز متوجه شدم لینک وبلاگ من رو حذف کردی

بهاره گفت...

لینکت قبل از این که بگی اصلاح شد!!!

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز

به امید آزادی و رسیدن به حقمان
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

موفق باشید.

بارانی گفت...

درود همگن
باز هم فلیتر شدی و هنوز من نفهمدیم چرا فیلتر میشی...
انشالله از حقیقت اندکی با خبر شویم...
بارانی باشید..

dariush گفت...

با درود
بد بخت شب پرستان خیال میکنند با فیلتر کردن میتوانند سدی در برابر اگاهی!!! ایجاد کنند
شاد باشی و تندرست

کلاغ شورشی گفت...

خوبی؟
چه می شود تورا؟

سمیه گفت...

اینکه به نظر مخاطبات اهمیت دادی و نظرات رو جمع بندی کردی خیلی نکته مثبتیه از اون کارهایی که باید در جامعه انجام بشه یعنی احترام به نظر دیگران و مهم شمردن نظر جمع

مریم مالک گفت...

سلام.بازم مبارک باشه. به نظر من چون این وبلاگ تبدیل به یه وبلاگ گفتمانی شده و خرد جمعی تعدادی از انسانها توش به کار رفته برای بعضیهاخطرناک شده و احساس خطر کردن وگرنه اینجا توهینی به شخص یا گروهی نشده. میدونید که آگاهی رسانی و آگاهی داشتن کار خطرناکیه الان بنابراین باید هزینه هایی رو برای بدست آوردن چیزهایی که می خواهیم بپردازیم. به اراده تون تبریک میگم. حق پایداره. موفق باشی . من هم کنار شما هستم

MIMZ گفت...

سلام دوست عزيز
لينكتون تصحيح شد
كلاً وقتی يه بار فيلتر شدين،مادام العمر فيلتر می شين،مهمونِ همه برادرا!
پاينده باشيد!

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
همچنان ايستاده ايم

فرشته گفت...

درود
خوشحالم خوبيد
منم لينكتون كردم
موفق باشيد
بهتون سر مي زنم

فونيكس گفت...

سلام
لينكتون تصحيح شد
شك نكنيد كه راهمون درسته
ولي بعضي كوردلان مثل جغد توان ديدن نور آگاهي را ندارند
موفق باشيد

تأملات ایرانی (رضا) گفت...

سلام به تو دوست عزیز و ممنون که یاد من و ننوشتن هایم میکنی هرازگاهی.
راستش بعد از کلی به این در و آن در زدن، چندوقتی است که موفق شدم دبیر صفحه اندیشه سیاسی یکی از روزنامه ها بشوم. چند وقتی است از بابت همین کار و اینکه هر هفته باید مطالب صفحه را آماده کنم، نه دیگر وقتی مانده برای وبلاگ نویسی و نه دیگر نای و حوصله ای.
اما به وبلاگ دوستان و البته نوشته های خوب تو همواره سر میزنم و پیگیر قلمت هستم.
امیدوارم موفق باشی، تاهمیشه

رضا رئیسی گفت...

سلام وبلاگ جدید مبارک باشه

وحيد زايري گفت...

سلام
جالب بود . به نظر من سد راه پيشرفت هر كشوري دو چيز است :
1- ‌برخوردهاي احساسي و غير معقول عوام
2- منفعت‌طلبي و تماميت‌خواهي طبقه حاكم
ضمنا لينك وبلاگتان تصحيح شد .

وحيد زايري گفت...

تسلیت من به این دلیله که مردم با مشکلات بیشتری می تونن از محضر این بزرگواران استفاده کنند .

مبینا گفت...

سلام بااینکه نظری نداده بودم اما از جمع بندی نظر دوستان استفاده کردم ولی باز هم نتونستم خودم را قانع کنم و باید و نبایدی را که در فکرم هست را مشخص کنم امیدوارم راهی گشوده شود.

ناشناس گفت...

سلام
من آماده تبادل لینک هستم
درخدمت جنبش سبز
با تشکر
وبلاگ ایران سبز
WWW.hamidsabz2.COM

مهتاب گفت...

کار جالبی بود ...
کاش همه با این حوصله و صبر فکر کنن و وقت بذارن ...
کاش یاد بگیریم که به نظر هم احترام بذاریم !
کاش یاد بگیریم که دموکراسی خواهی رو از خودمون شروع کنیم ...

پایدار باشی رفیق

مهتاب گفت...

راسای الان دیدم ...
مرسی که " پشت دیوارهای اوین " نوشته بودی ...
خدا رو شکر دوست ما آزاد شد ولی ما پشت دیوارهای دیگه ای این فریاد کردن امید رو ادامه می دیم ...
تا آزادی ...

گروه شریعتی گفت...

دوست عزیز درود بر شما

لینکتان را تصحیح کردم . امیدوارم در راه آگاهی ، موفق و پیروز باشید ...

رها گفت...

سلام . مرسی که خبر دادید . آدرستون رو اصلاح کردم .

موفق باشید .

جرس نيوز گفت...

دوست عزيز لطف دوستان شامل ما شد
فيلتر شديم
لطفا ما را تصيح نماييد

امیر اشکان گفت...

با سلام
آگاهی عزیز لینک شما اصلاح شدبا عشق

داس سبز گفت...

درود بر تو ایرانی باغیرت
لینکت اصلاح شد

کوروش گفت...

به نام اهورامزدا
ای ایرانی برخیز ایران از آن توست!
با درود فراوان به آریاییان همیشه ســـــــــــــــبز
بیایید تا باهم و دست در دست هم پیله استبداد دینی را بشکنیم و آرزوی ایرانی آباد ایرانی آزاد را محقق سازیم!
ما همه در راه استقرار دموکراسی در ایران تلاش میکنیم اما اگر اتحاد نداشته باشیم هرگز پیروز نخواهیم شد!
همراه شو عزیز کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود!
من آماده همکاری در همه زمینه ها هستم بیایید دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
هدف ما استقرار دموکراسی در ایران و برقراری کامل حقوق بشر و آزادی بدون در نظر گرفتن هرگونه شرایط و با دید انسانیت است! و تا پای جان خواهیم ایستاد
ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم / جان من فدای خاک پاک میهنم
با وبلاگ شبنامه در راه آزادی ایران عزیزمون در حرکتم! منتظرت هستم ای سبز اندیش!
به امید ایرانی آباد ایرانی آزاد

کوروش گفت...

به نام اهورامزدا
ای ایرانی برخیز ایران از آن توست!
با درود فراوان به آریاییان همیشه ســـــــــــــــبز
بیایید تا باهم و دست در دست هم پیله استبداد دینی را بشکنیم و آرزوی ایرانی آباد ایرانی آزاد را محقق سازیم!
ما همه در راه استقرار دموکراسی در ایران تلاش میکنیم اما اگر اتحاد نداشته باشیم هرگز پیروز نخواهیم شد!
همراه شو عزیز کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود!
من آماده همکاری در همه زمینه ها هستم بیایید دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
هدف ما استقرار دموکراسی در ایران و برقراری کامل حقوق بشر و آزادی بدون در نظر گرفتن هرگونه شرایط و با دید انسانیت است! و تا پای جان خواهیم ایستاد
ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم / جان من فدای خاک پاک میهنم
با وبلاگ شبنامه در راه آزادی ایران عزیزمون در حرکتم! منتظرت هستم ای سبز اندیش!
به امید ایرانی آباد ایرانی آزاد

آناهید گفت...

درود دوست اهورایی ام
لینک شما را تصحیح کردم.
به امید ایرانی آزاد...

ناشناس گفت...

مطلب خوبی بود
اما جامعه ای استوار بر یک نفر که ان یک نفر هم در خودکامگی فر رفته باشد نتیجه اش میشود جامعه دیکتاتوری چه مذهبی چه غیر مذهبی
وقتی در زندان قران را پاره پاره در حلقوم ما میکردند و میگفتند ما خدای شماییم پس کو خدایت که به فریادت برسد و قدرت دست ماست و فلانت میکنیم و بهمانت آیا ارزشی بنام مذهب را برای اینان میتوان متصور شد
خیر این دولت منحوس دنباله رو مشایی و مشایی دنباله رو اسرائیل است
تف بر این ناکثان باد

سارا گفت...

سلام
سپاس كه خبر داديد. از بار اول كه فيلتر شديد شما رو گم كرده بودم.
اين پستتان هم جمع بندي خوبي بود به ويژه براي من كه وقت هم نداشتم پست هايي كه اين مدت نخواندم را بخوانم
لينكتان هم درست شد

اقبال گفت...

سلام به اگاهی گرامی

این روزها به دوستانی که فیلتر می شوند باید تبریک گفت ظاهرا

از این رو بهتان تبریک می گویم

از اینکه پایدار هستید دلگرم هستم برادر


در راه حقیقت ثابت قدم باشید

یا علی

چشمک گفت...

سلام

آدرس جدیدتو به سختی پیدا کردم ...

کاش خبرم کنی ...

عزیزم آدرس وبلاگم به دلیل فیلترینگ تغییر کرده ...

آدرس جدید رو برات گذاشتم ...

منتظرت هستم ...

نوشین ( در جواب به مسعود ) گفت...

تف به روی این دولت

سينا برادران گفت...

با درود فراوان!
برسد بدست آقاي دكتر. شما هم نظرتان را بفرماييد.

ققنوس گفت...

حکومت روحانیون بر ایران باید انجام میشد تا مردم چهره واقعی این افراد را ببینند سطح خرافه قبل از انقلاب تا حد بالایی در جامعه رواج داشت تا تا شخص شاه
وقتی به او پیشنهاد دادند که خمینی را اعدام کن گفت مگه میشه سید را اعدام کرد
یا در مورد زنان و حقوق انها که چقدر به انها ظلم و ستم میشده است در سن 12 سالگی شوهر میکردند و هزاران مصیبت دیگه
الان جامعه به یک سطح بالایی از اگاهی رسیده است که دیگر برای ملاهاو عقاید باطلشان تره هم خورد نمی کند

مهدیه گفت...

سلام
نظرات رو خیلی خوب و عالی جمع بندی کرده بودید
موفق باشید

آگاهی گفت...

از آگاهی : سلام به همه دوستان چند روز پیش که من فیلتر شدمب ر اثر یک اشتباه وجابجای همه لینکهای من پاک شدند وبه سختی وبا نظر گذاشتن دوستان ووبلاگ قدیمی تر ونظرات تونستم تعدادی رو برگردونم اگه کسی هست که قبلا بوده والان تو لیست نیست لطفا خبرم کنه وآدرسشو بذاره
ممنون میشم

روشنايي گفت...

درود به تو
مهرگان خجسته باد بر تو و همگان.
خوش باشي.

hamed گفت...

salam
az nazare lotfetan mamnoon
shoma ra link kardam