۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

طرح سوال وجواب دادن

چند وقت پیش یک دوستی در قسمت نظرات سوالهایی را مطرح کرد که مخاطبش طرفداران جنبش سبز بوده واین سوالها وسوالهای
دیگر میتواند اینده واهداف هر کدام از ایرانیان چه مخالف وچه موافق واز هر نوع گروهی را مشخص کند وتکلیفمان را با خودمان

مشخص کند وما را دچار سردرگمی نکند من در اینجا قصد دارم  همان سوالها وسوالهای دیگر را مطرح کنم وخودم هم همراه

خواننده ها در قسمت نظرات مانند همه به انها جواب دهم  واین هم اندیشی میتواند کمک بزرگی برای مشخص شدن اهداف

وسوتفاهم ها داشته باشد.

1- شما مسلمان هستید یاخیر ؟....
2- ایت  الله خامنه ای چه کرده است که با او بد شدید ؟
3- آیا اسلام را عامل این انحرافات میدانید ؟
4-آیا همچنان بحث تقلب وعوض شدن احمدی نژاد را خواستارید یا تغییر رهبری ویا نظام؟
5- بحث سر ریاست جمهوری بود یا رهبری ویا حکومت  ؟
6 - چرا احمدی نژاد نه و موسوی اره ؟
7 – منظور شما از ازادی چیست ؟
8- نوع حکومت مد نظر شما چیست؟
9- آیا از جمهوری اسلامی قطع امید کرده اید؟
10- به حرکتهای مسالمت آمیز اعتقاد دارید یا مسلحانه؟
11- آیا دیگر به روحانیت اعتمادی ندارید؟
وسوالهایی دیگری که همه میتوانند طرح کنند وجواب  دهند




۲۸ نظر:

omid گفت...

سلام .
پاسخ به این سوالات را هرکس می تونه بسته به نوع نگرشش به جامعه پیرامونش بده . اما سوال من اینست ایا واقعا جنبش سبز با شخص رئیس جمهور مخالف است یا با کل نظام .
مسلما جنبش سبز تنها بهانه ای بود برای تقسیم کردن قشر جامعه و نه تنها این جنبش ملی نبود بلکه کاملا وارداتی و خواسته دشمن بوده .
اینکه عکس العمل دولت با این اغتشاشگران درست یا غلط بود این باید به بحث گذاشته بشه . چنانکه امروز فرانسه مدعی اول حقوق بشر با هجوم و خشونت پاسخ تظاهر کنندگان را داد . ایا رژیم فرانسه هم باید عوض بشه ؟

میرمهدی گفت...

آگاهی عزیز و دوستان سلام.
هرکس هرچه بگوید، نماینده افکار خودش است. متأسفانه دولت و حکومت هرکس را که مخالف خود ببیند با یک چوب می راند. اما ما اگر خطایی از همین دولت و حکومت ببینیم، نمی توانیم به همه آنها تسری دهیم. این یعنی خودخواهی و تمامیت خواهی. بگذریم.
پاسخ من به این سؤالات:
1- من با افتخار مسلمانم.
2- آقای خامنه ای حکومتی که وظیفه اش برقراری عدالت و امنیت و رفاه همگانی است، ملک شخصی و گروهی ای کرده است که به مجرد مخالفت با خلاف های آن، مخالف برچسب اقدام علیه نظام اسلامی می خورد. در حالی که حکومت برای بقای اسلام است، نه فناکردن اسلام برای بقای حکومت.(در این باره حرف بسیار است)
3-خیر، بلکه این ضعف ایمان در مسلمانان و قدرت یافتن زنگی مست است که کار دست همه می دهد.
4-روشن شدن حقایق انتخابات، تن دادن دولت و حکومت به حقیقتی که سعی در پنهان کردن آن دارند. تبعیت آقای خامنه ای از آنچه به خاطرش رهبر شده است.
5-از نظر من هنوز هم مشکل بر سر انتخابات ریاست جمهوری است که اگر آقای خامنه ای دانسته یا نادانسته وارد نمی شد، خیلی راحت تر قابل جمع کردن بود.
6-چرا احمدی نژاد آره؟ من مسلمانم و اسلام رفتار احمدی نژادی را رفتار مسلمانی نمی داند. آیا شما دروغ و ریا و تظاهر و تهمت را اخلاق مسلمانی می دانید؟
7- آزادی توضیح بسیار می خواهد. اما در حوزه سیاست و دین، یعنی کسی بتواند خلاف حکومت مستقر، بگوید، بیندیشد، رفتار کند و حکومت یا او را قانع کند یا خودش از او تبعیت کند.
8-همین حکومت به شرطی که تابع اسلام و قانون اساسی باشد، من مخلصش هستم.
9- در این وضعیت آیا می توان امیدی داشت؟
10-البته مسالمت آمیز هم محلی از اعراب ندارد. ولی من بازهم همین را بیشتر می پسندم. ناسلامتی ما همه ادعای مسلمانی می کنیم. برادر کشی در مرام ما نیست.
11-به لباسش نه. اما اگر حرف حسابی زد و کار درست کرد، چه عیبی دارد که حرفش را بشنویم و کارش را ستایش کنیم؟

مهسا ( خیال سبز ماه) گفت...

من سکوت خویش را گم کرده ام
لاجرم در این هیاهو گم شدم
من که خود افسانه می پرداختم
عاقبت افسانه مردم شدم
ای سکوت ای مادر فریاد ها
ساز جانم از تو پر آوازه بود
تا در آغوش تو ، راهی داشتم
چون شراب کهنه شعرم تازه بود
در پناهت برگ و بار من شکفت
تو مرا بردی به شهر یاد ها
من ندیدم خوشتر از جادوی تو
ای سکوت ای مادر فریاد ها
گم شدم در این هیاهو گم شدم
تو کجایی تا بگیری داد من
گر سکوت خویش را می داشتم
زندگی پر بود از فریاد من

Unknown گفت...

سلام دوست عزیز،دوباره فیلتر شدم،آدرس جدیدم جهت اصلاح لینک: http://basiji-sabz3.blogspot.com/
سبزوبرقرار باشید.

میرمهدی گفت...

با سلام.
نظر به لطف بی منتهای دوستان مخابرات و کمیته بگیر و بنند مجازی، آدرس وبلاگ حقیر تغییر یافته است. خواهشمند است ضمن اصلاح لینک آدرس وبلاگ محقر سوزنامه، عنایت فرموده با حضور گاه به گاه خود، علاوه بر روشن نگاه داشتن سوسوی کم جان شعله این سوز ناتمام، حقیر را از بیان نظرات انتقادی خود بهره مند فرمائید.
زیاده عرضی نیست. موفق و پاینده باشید.
اینهم آدرس جدید با یک (h) اضافه در انتهای نام وبلاگ:
http://sooznameh.blogspot.com

زهرا (انسان + انسانيت) گفت...

درود به آگاهي هميشه سبز...

به اميد ايراني آزاد...

زهرا (انسان + انسانيت) گفت...

درود ...آگاهي عزيز به روزم در رابطه با حادثه ي شيلي...
منتظر حضور سبزت هستم...

رها گفت...

سلام . ممنون که خبر دادید . آدرستون رو اصلاح کردم . البته خودم هم فیلتر شدم بنابراین شما هم زحمت بکشید اصلاح کنید .

موفق و سربلند باشید .

ناشناس گفت...

درود
مورد لطف عمو فیلترقرارگرفتم لطفااصلاحم کن لطفا
به امیدآزادی

سمیه گفت...

1)بله
2) جانبداری از یک فرد آن هم بی دلیل در صورتیکه رهبر باید بی طرف باشه و فقط دعواهارو تماشا نکنه و البته پسراشو نفرسته سر پست های کلیدی مملکت که گند بزنه به ریشه خیلی چیزها
3)خیر
4) بله
5) ریاست جمهوری
6) بس بی ادبیه همین بی ادبیش کفایت می کنه که آدم ازش متنفر باشه
7) آزادی یعنی حق زندگی یعنی بی دلیل فیلتر نشدن سایت ها و وبلاگ ها یعنی اگه یکی یه حرفی زد فوری نفرستنش زندان
8) دوکراسی مبتنی بر قانون و احترام به افکار و عقاید همه و تمامی مذاهب
9) تقریبا
10) مطمئنا مسالمت آمیز
11) خیر ندارم

الهه گفت...

سلام
کار بسیار جالب و پسندیده ای کردید.
من هم به زعم خودم این سئوالها رو جواب میدم اما به نظرم سئوالهای اساسی تری میشد در این راستا مطرح کرد.
به عنوان یک حامی جنبش سبز و تفکر سبز:

1. پرسش از مذهب افراد سئوالیست بسیار خصوصی و از این نظر پاسخ به آن هم ضرورتی نداره.
2. آیت الله خامنه ای هر آنچه نباید می کرده، کرده...!
ایشون فقط یک رهبر مذهبی بوده و لاغیر!
بنابراین حضورشان در صحن سیاسی بسیار بی دلیل است و با چشم پوشی از این حضور باید عرض کنم که شخص نامبرده بنابر یک تفکر خاص و یک جناح خاص تر عمل می کنند نه همه ی تفکرات و عقاید.
بنابراین از سوی قشر وسیعی از افراد جامعه طرد شده ان.
3. این سئوال بحث بسیار مفصلی رو می طلبه اما به صورت اجمالی معتقدم که به نام اسلام سوء استفاده های زیادی میشه و درون مایه ی این مذهب می تونه به راستی کمک کننده برای خیلی از مسائل باشه ( البته با نظر به اینکه مذهب تحت هر عنوان در حوزه ی خصوصی زندگی افراد قرار می گیره)
4. تغییر نظام که به صورت آنی و با واژه ی انقلاب مخالفش هستم. به اصلاحات اعتقاد بیشتری دارم.
در مورد آیت الله خامنه ای: محدود شدن وظایف ایشان در مرزهای مذهبی و لاغیر رو می پسندم. اگرچه ......!
انتخابات هم که خیلی وقته ازش عبور کردیم. انتخابات به نظر من تنها نمادی از خواسته های سرکوب شده ی مردم بود.خواسته هایی که حالا سر باز کرده ان و در واژه های چون آزادی، انتخابات، مسئولیت، دموکراسی و ... خلاصه می شن.
5 و 6. در جواب همان سئوال 4 می گنجه
7. آزادی یعنی مسئولیت
8. لیبرال
9. با این روش و خط و مشی: بله...
مگر تجدید نظری کلی بشه و در مسیر اصلاحات قرار بگیره
10. به روحانیت به عنوان مبلغان مذهبی: شاید
به روحانیت به عنوان سیاسیون: به هیچ عنوان

ایران آزاد (نورافکن) گفت...

سلام.متاسفانه به فیضل فیلتر نایل آمدیم لطفا لینک را اصلاح فرمایید ممنون

ناشناس گفت...

1-بله که مسلمانم.
2-من با اشخاص مشکل ندارم. عملکرد افراد است که مورد توجه من است. بالاترین آمار مصرف مواد مخدر در جهان، بالاترین آمار اعدام در جهان، فساد روزافزون در جامعه، ترویج فرهنگ تملق و ریا، برخوردهای غیر شرعی با منتقدین و مخالفین -بر خلاف آنچه علی (ع) میکرد- و زندانی و شکنجه کردن آنها، عدم اعتقاد به حقوق مسلم ملت و آزادیهای سیاسی آنها، عدم اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی و...
3-عدم پایبندی مسئولین به اسلام را عامل این انحرافات میدانم.
4-هدف من بقای جمهوری اسلامی است و نام اشخاص برای من مهم نیست.البته واضح است که برخی افراد توانایی و شایستگی مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی را ندارند. به نظر من مسیر فعلی به نابودی جمهوری اسلامی می انجامد. توجه داشته باشید که اقداماتی که هم اکنون در کشور به نام اسلام و انقلاب انجام میشود عمدتا مخالف شرع و قانون اساسی است.
5-بحث بر سر ظلمی است که طی 21 سال گذشته به اسم اسلام و جمهوری اسلامی به مردم و خدمتگزازان واقعی آنها شده است که البته در چند سال اخیر بیشتر شده است.
6-افزایش نرخ بیکاری، افزایش شدید فقر علیرغم 4برابر شدن درآمدهای کشور، عدم اجرای قانون اساسی، دروغگویی، بی ادبی، فساد اقتصادی نزدیکان( مانند آقای رحیمی)، عدم توجه به منافع ملی و اصل قرار دادن منافع باندی و ...
7-آزادی یعنی اینکه ما مجازیم هر انتقادی که از حاکمیت داریم بدون لکنت زبان _همانگونه که علی (ع) فرمود- بر زبان بیاوریم، یعنی اینکه کسی به جای ما تصمیم نگیرد، یعنی کسی در امور شخصی ما دخالت نکند، یعنی اجرای حق تظاهرات مسالمت آمیز و تشکیل احزاب، به طور کلی یعنی عمل به آنچه علی(ع) حق مردم میدانست.
8- جمهوری اسلامی
9-خیر
10-مسالمت آمیز
11-حرف حق را از زبان هر شخصی قبول میکنم. آیت الله منتظری(ره) روحانی بود، آقای پناهیان هم روحانی است.

جرس نيوز گفت...

ادرس ما را اصلاح نماييد
با تشكر :جرس نيوز

ناشناس گفت...

سلام
بازم مورد لطف قرار گرفتم لطفا اصلاحم کن لطفا

dariush گفت...

پرسش نخست شما اشتباه است و انگیزه برای پاسخ دادن به پریش های دیگر ار از بین برد دوست خوبم میدانم شما یک میهن پرست هستی ولی اینکه کسی مسلمان باشد و یا نباشد ربطی به خدمت به ایران و ایرانی بودن ان ندارد این بدان است اگر من بگویم مسلمان نیستم از همان نخست میروم در طبقه بندی دیگری . شگفت انگیز نخواهد بود که فردا هم بپرسید ایا شما سیاه هستید یا سفید ایا شما ترک هستید و یا فارسی کردید یا مازندرانی

dariush گفت...

با پوزش نشانی بلاگ اسپات است و نه بلاگ فا

مرضيه گفت...

جواب همه اين پرسشها بر سر سفره مردم آشكار است جوابشان در بي حرمتي به نزديكان باكري ها و همت آشكار است جوابشان در نگراني مردم از آينده اين سرزمين آشكار است جوابشان در عشق مردم به خميني و جبهه آن خاندان در قبال سيد علي آشكار است جوابشان در كشت و كشتار فجيعانه به دست سيد علي آشكار است و جوابشان در خنده هاي تلخ به پيامكهاي رسيده در وصف مردان دولت امروز آشكار است گاهي همه چيز آن قدر عيان است كه آنان كه اين پرسشها را مطرح ميكنند خود در دل از آنچه هست و نيست آگاهند.

کوروش گفت...

به نام اهورامزدا
درود بر تو ای رفیق مبارز و استوارم!
لینک شما با افتخار اصلاح شد
راستی برادر من نظرت رو در مورد NGO یی که بهتون گفتم بگو....!
به امید ایرانی آباد ایرانی آزاد

پرگار گفت...

1- بله مسلمان و پیرو مذهب تشیع هستم
2- هیچ خصومت شخصی با آقای خامنه ای ندارم بلکه روش استبدادی و تمامیت خواهانه او زشت می دانم و رفتار ایشان را مناسب با یک خداباور نمی دانم
3- از اسلام می توان قرائت های مختلف داشت مسلما قرائت فاشیستی از اسلام عامل این بدبختی هاست اما اسلام رحمانی از این اتهامات مبراست
4-ایکاش رهبر ایران به خود بیاید تا دیر نشده است
5- در ابتدا بر سر ریاست جمهوری بود اما آقای خامنهای با جانبداری از نظامیان و دولتیان خود را دشمن بسیاری از مردم ایران قرار داد
6- در سیاست به دنبال خوب مطلق و بد مطلق نباید بود اما در مجموع آقای موسوی نسبت به آقای احمدی نژاد محاسن بسیاری داشت و البته اوضاع کنونی ایران از بی کفایتی احمدی نژاد خبر می دهد
7-آزادی یعنی هر انسانی آزاد باشد تا نوع زندگی، نوع حکومت، نوع دین و یا عقیده خود و در کل سرنوشت خود را تعیین کند و حدود آن آزادی افراد دیگر خواهد بود
8-دموکراسی بدون هیچ قیدی
9- با شرایط فعلی بله
10-مسالمت آمیز
11- خیر

یار دبستانی گفت...

باز هم مورد لطف قرار گرفتیم و فیلتر شدیم ولی فکر و باور را نمی توان فیلتر کرد آکاهی را نمی شود فیلتر کرد


دوستان تا فیلترینگ و جورو ظلم هست ما هم هستیم پس


به امید آزادی و عدالت زنده ایم...

برای مشاهده وبلاگ به آدرس زیر مراجعه فرمایید:



http://yare-dabestani5.blogsky.com

گردآفرید گفت...

دوست گرامی جواب یکی از سوالاتت بطور خلاصه و مفید در این وبلاگ من هست

نوشین گفت...

سوالات خوبی هست خود این سوال کننده ها جوابش را حسابی میدانند فقط میخواهند ناز بفروشند و مارا سر کار بذارند و وقتمان را بگیرند - اگر خواستی سری به اینجا بزن جواب قسمتهای عمده سوالاتی که کردی اینجا هست

ایران آزاد (نورافکن سابق) گفت...

1-اگر منظور اسلام رحمت و صلح باشد بله ولی اگرمنظور اسلامی است که طالبان و حجتیه و جمهوری اسلامی منادی اش هستند خیر من مسلمان نیستم.
2-تنها همین بس که آقای رهبر از احمدی نژاد حمایت می کند و احمدی نژاد کسی است که به عنوان نمونه یک بار در قضیه هاله نور و یک بار در قضیه پرونده سکینه محمدی نشان داد که از دروغ گفتن ابایی ندارد.در ضمن ایشان با توجه به جایگاهشان باید با عدالت با همه برخورد کنند و میانجی جناح های مختلف باشند و با دسته بندی خودی و غیر خودی برخورد کنند که متاسفانه اینگونه نیست.
3-اسلام مثل یک شمشیر دو لبه است و همانطور که می توان از آن استفاده مثبت کرد حفره هایی نیز در آن وجود دارد که راه را برای سوء استفاده باز می کند.
4-اکثریت مردم با شرکت در انتخابات و اعتراض های نخستین شان بعد از آن تنها خواستار احترام به رایشان و برکناری احمدی نژاد بودند ولی این نظام بود که خود را هزینه کرد تا او بر اریکه قدرت باقی بماند پس مطالبات مردم هم عوض شد ولی احساس می کنم اگر همین امروز هم روند کار در حکومت تغییر کنند باز مردم حاضرند در کنار این نظام زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.
5-مردمی که پای صندوق ها رفتند (جمعیت خاموش) دل خوشی از نظام نداشتند ولی کنار رفتن احمدی نژاد را هم یک غنیمت می شمردند.
6-دیگه نا کارآمدی احمدی نژاد اظهر من الشمس است.موسوی حتی اگر ایده آل مردم هم نباشد ولی دارای کارآمدی است که از کارنامه نخست وزیری اش پیداست.
7-در ابتدا آزادی بیان و حق تصمیم برای سرنوشت خود وکشور داشتن.بعد حق انتقاد کردن از حکام وجود داشته باشد و اینکه حریم خصوصی افراد محترم شمرده شود و به اسم امر به معروف و نهی از منکر و امثالهم به مسائل شخصی افراد سر کشی نشود.
9-تقریبا بله.
10-مسالمت آمیز
11-روحانی خوب هم وجود دارد ولی قدرت بسیار فساد آور است.اگر روحانیت دور از قدرت بماند برای خودش و مردم بهتر است.

ایران آزاد (نورافکن سابق) گفت...

سلام
دوست عزیز ما پی در پی مشمول فیلترینگ شدیم
این آدرس جدید ماست و در ضمن اسم بلاگ رو هم عوض کردیم اگر لینک رو اصلاح کنی ممنون میشم
موفق باشی

ایران آزاد گفت...

در ضمن به نظر بنده بهترین شکل حکومت برای ایران یک حکومت دموکراتیک سکولار است.

ارمان گفت...

سوال از دیانت و مذهب افراد خصوصی است و ربطی به ازادیهای مدنی ندارد. ایا یک شخص غیرمسلمان حق حیات و ازادی ندارد؟
2- اقای خامنه ای رهبری نامشروع و غیرقانونی است! زیرا مردم درانتخاب او هیچ نقشی نداشته اند و وی بوسیله گروه خاصی برملت تحمیل شده است او دیکتاتوری به تمام معناست و نه فقیه است و نه ادم سیاسی! یک افرادخاصی براثر شستشوی مغزی و خرافات مذهبی اورا جانشین امام!!!!می دانند.عده ای نیز سودهاومنافع شخصی اشان ایجاب می کند که به ملت خیانت کنند مانندنمایندگان مجلس! و از خامنه ای حمایت نمایند.
3- جنبش سبز خواهان حکومتی دمکراتیک و مردمسالاراست که جمهوری اسلامی فاقد خصوصیات فوق است و نتوانسته ملت را سعادتمند نماید لذا جنبش خواهان جدایی دین و سیاست است و انچه سی ویکسال است ملت را بیچاره نموده دخالت افراد فاقد بینش سیاسی وبا پوشش مذهب است!

من با مطلب یک مرد دردادگاه حکومت نظامی به روزم !

رهگذر گفت...

سلام
بازم یارانه ها، بازم فکر و خیال بی نتیجه، بازم یادآوری بچه های آسمان.
منتظرم!