۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

رسالت فرد مسئول :انقلاب سریع یا تغییر تدریجی ؟

انقلاب سریع یا تغییر تدریجی دو مقاله ورفتاری هستند که طرفداران خود را دارند بویژه موقعی که وارد فاز عملی میشوند دو رفتار حاصل میشود در این نوشته سعی میشود رسالت یک فرد مسئول برای نجات وآگاهی بخشی به جامعه بررسی شود 
ابتدا با مثالی نوشته را آغاز میکنم فرض کنیم وارد روستایی میشویم ومردم این روستا با شوق وعلاقه واز روی ایمان پای منبر ملا(مسخ کننده  )مینشینند وبدون اینکه بفهمند که آن فرد چه میگوید  فقط پای صحبتش مینشینند ومانند جادوگری مورد اغفالشان قرار میدهد در این لحظه فردی که آگاه است واحساس رسالت میکند باید چکار کند این فرد مسئول زمانی میتواند موفق بشود که بتواند جای آن ملا شود وبتواند با زبان مردم با آنها سخن گوید وآن مردم به حقیقت سخنان او پی ببرند ودیگر گرد آن ملا جمع نشوند و.دیگر اونتواند مردم را اغفال کند وتقدسش با شناخت مردم  شکسته شود آن زمان است که فرد مسئول رسالت خود را بخوبی انجام داده ومیتواند احساس موفقیت کند چون شناخت را به آنها ارزانی داشته ومردم به شناخت رسیده اند اما اگر ان فرد آمد وبه گوشه ای نشست وبا دیدن مردم انها را جاهل ونادان دانست که لایق فهمیدن نیستند وآنها را خرافی دانست وپیش خودش بگوید که کاری به کار انها ندارم آن فرد انسانی بیهوده میشود که تفاوتش با یکی از آنها در چهار دیواری ذهنش است  این تمثیل در مجموعه بزرگتر مانند جامعه ای است که گسترش پیدا کرده .
در جامعه فرد مسئول باید مانند یک کارگردان باشد کارگردان جامعه خودش که بطور مداوم طرح کننده تیپ وشخصیت جامعه ومتن مردم باشد وبتواند آنها را درک کند تنها حرف زدن از توده مردم کافی نیست بلکه باید دردها وشخصیت وخواسته های آنها را شناخته وبه شناخت درستی از توده مردم برسد تا خود را جای انها قرار دهد اما این کار زمان طولانی میبرد که شاید به نظر عده ای به نتیجه نرسد اما در راه حلهای اجتماعی نباید به کوتاهترین راه اندشید بلکه باید درستترین راه را انتخاب کرد که شاید راه کوتاهی نباشد بلکه راهی طولانی باشد ودیر به نتیجه برسد چون کارهاوتغییرات سطحی در جامعه نمیتواند به یک نتیجه گیری کلی  وهمیشگی برسد وبه شکست می انجامد پس فرد مسئول نباید خود را رهبر جامعه بداند بلکه باید رسالت خود را آگاهی دادن وبالابردن قوه شناخت توده مردم باشد اگر فرد مسئول بتواند به توده آگاهی دهد از خود جامعه قهرمانانی برخواهند خواست که لیاقت رهبری حرکت را داشته باشند رهبری که دیگر نتواند دیکتاتور مئابانه عمل کند تا زمانی که توده ومتن جامعه چنین نشود رسالت فرد مسئول ادامه دارد وبعد ازرسیدن به این شرایط همچنان فرد باید از خوابیدن جامعه جلوگیری کند پس فرد مسئول رسالتش خود آگاهی دادن به متن جامعه است که در این راه باید منطقی ترین وبهترین مسیر را انتخاب کند که لزوما کوتاه ترین مسیر نمیباشد وبه احتمال فراوان طولانی میباشد باید فرد مسئول در این راه فداکاری را بیشتر کند واز توقعات خود بکاهد که این رفتار بر خلاف رویه امروز است باید دو،سه نسل فدا شود وکار کند تا به نتیجه برسد اگر قرار است در یک دوره کوتاه مدت کاری صورت گیرد وبعد دوباره به عقتر از گذشته برگردیم واز آن چیزی که بودیم عقبتر رویم به یک دور باطل گرفتار میشویم بلکه باید فرد مسئول با طی مسیر طولانی وبلند مدت در راه یک تغییر اساسی گام بردارد که کلیه ابعاد جامعه را در برگیرد وشاید خود نتیجه ان را نبیند اما راهش به هدف میرسد.
نظر شما چیست انقلاب یا تغییر؟؟؟؟

۶۳ نظر:

داس سبز گفت...

درود
اکثر مردم این روستا دیگر از ملا و ملاگری خسته شده و با توجه به اصلاح ناپذیر بودن نظام انقلاب با تمام سختیهایش بهتر از اصلاح است

MIMZ گفت...

سلام دوست عزيز
مطلب مفيدی بود،اتفاقاً چند روز قبل داشتم برای عزيزی استدلال می كردم كه انقلاب كاری را كه پيش نمی برد هيچ،قدمهايمان را معكوس میكند و به عقب می برد
همانطور كه از نامش هويداست،انقلاب از ريشه ی قلب است و قلب به معنای دگرگون كردن و عكس كردن
كه چيزی جز افراط از آن بر نمی آيد،همانطور كه در انقلاب خود به چشم ديديم،هر چيز كه قبل از انقلاب بود بد بود و ناروا و هر چه بعد آن، به زعم خودمان خوب بود و مطهر
در واقع به جای اصلاح و عبرت گرفتن از تاريخ،به آن پشت كرديم و راه لجبازی را پيش گرفتيم
حال آنكه اين بار به جای آنكه از جلوی بام پرت شويم،از پشت سقوط می كنيم(كه بدتر از گذشته،بدون آگاهی از خطر افتادن به سوی پرتگاه پيش می رويم با گامهای معلق و معكوس)
حال نيز وقت اصلاح است نه انقلاب و بلوا،كه اين بار اگر به وقوع بپيوندد،راه ذات خود را پی می گيرد كه چيزی جز ضديت كامل با امروز و تعصبات كوركورانه به گونه ای ديگر نيست كه خود ديكتاتوری ديگری را نويد می دهد،با اين فرق كه مذهب و دين در آن مذمت شود و اين بار راه چماق را عده ای ديگر برای قدرت خود به پيش گيرند......
در اين باره آنقدر دلم پر است كه خالی نمی شود
ممنون از آگاهيتان آگاهی عزيز
پاينده باشيد!

مهربانی گفت...

به نظر من تغییر کلیات رو عوض نمی کنه !
امروزه کلیات بهم ریخته
من با انقلاب موافقم!
راستی وبلاگ جدید رو تبریک میگم
موفق باشید

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
بايد مباني انديشه منحرف را زد. چگونه؟ بهتر است با مناظره با مسخ كننده نشست و تناقض گفتارش را آشكار كرد. ؟ آنگاه حقيقت براي همه روشن مي شود. سقراط بدين گونه عمل مي كرد

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
من عقیده دارم هردو برای کشور لازم است هم تغییر وهم انقلاب

شورشگران گفت...

انقلاب یا تغییر .. و دهاتی و ملا و تغییر دراز مدت در چند نسل .. ساده و در عین حال بیچیده كردن مسئله است .. و شاید این بینش ها هم از قبول كردن و تئوریزه كردن تعویض قهر امیز شاه شیخی به شیخ شاهی به نام انقلاب و انهم انقلاب اسلامی ست ..
از هر چه بگذریم جامعه روشنفكری و روشنگری ایران نه سامانی دارد نه سازمانی و نه اشتراك حداقلی دارد .. بر عكس یك اش شعله قلمكاری است كه نپرس .. در جامغه ایران همه چیز به هم ریخته است .. روشنفكر شده است دینی .. لات و لمپن و اراذل و اوباش شده اند پاسدار و بسیج و همه چیز مملكت از مظبوعات و دانشگاه و مراكز علمی بگیر تا حجره های بازار و گوشه های خانقاه و تكیه های عزاداری و باندهای قاچاق و ... و ... همه چیز در دست اخوند و پاسدار و بسیج اسیر است .. این مجموعه پیوند ناكسستنی هم با بازار تجارت دارند .. و به هیچ وجه نه اجازه اصلاح می دهند و نه اصلاح می شوند ..
با منابع مالی بسیار زیادی خود را سازمان داده و زورو زندان و شكنجه و اعدام و ماشین دولتی و ماشین رادیو تلویزیون و معبوعات سازنده افكار و داستان و فیلم و مدرك و انترنت و ... همه را سازمندهی شده در دست دارند ..
حالا شما یا من زیادی حرف بزنیم سانسور می كنند ، فیلتر می كنند ، فحاشی می كنند ، با اسم های تتیش مامانی لاچار می بندند .. گیرمان هم اوردند تكه كوچكمان گوشمان می شود ..
شما ان دهای و ملا و روشنفكر را در یك شرایط فرضی و مساوی بررسی كردی و نتیجه هم گرفتی .. اما خود بخونی می دانی كه در ایران هیچوقت شیطان شرایط نسبتن مساوی برای روشنگری نیست و نبود ..

بارون خانوم گفت...

کاملاً با حرفتون موافقم که در این عصر تغییر، انقلاب بی ریشه و بدون تغییر در تاریکترین حفره های ذهن مردم هیچ چیز را دگرگون نمی کند بلکه همان رویه چهره و پوسته ای نو پیدا می کند و در باطن همچنان همان است. و میشویم مثال آدمی که از ترس پرت شدن در پرتگاه به شاخه های خشک و بی ریشه چنگ میزند.شاخه ای میشکند به شاخه ای دیگر پناه میبرد ،حال آنکه باید جای پایش را درست بگذارد و مسیر درست را برای بالا رفتن بیابد.و در این راه تنها کسی که مسیر را می شناسد میتواند راهنما باشد.

روزبه گفت...

درود بر شما دوست گرامی ؛ بنده با اکثر مطالب عنوان شده در متن پست شما توافق نظر دارم اما به نکاتی هم لازم است اشاراتی ولو کوتاه داشته باشم . نخست اینکه ، از یکسو این حرف درست است که باید آگاهی رسانی کرد و تحمل کرد تا میوه به بار آید ، از سوی دیگر نباید از این هم گذشت که بخشی از توده ها هستند که تعصب چنان کورشان کرده است که هیچ وقت آگاه نمی شوند ، مثل طالبان امروزی یا همین دولت خودمان ! اینها هزاری هم آگاهی ها بالا برود ، قصد آگاه شدن ندارند . میخواهم بگویم مسئله دوسویه است هر چند مسئولیت زدایی نمی کنم ! فرد مسئول همواره باید در راستای آگاه سازی و انتشار داده ها عمل کند اما اگر عده ایی هم به گوشه ایی میخزند وزاویه نشین شده و توده را مرتجع و .. می خوانند به سبب سرخوردگی آنها است که بخشی از آن سرخوردگی بر دوش خودشان ، بخشی برای گرده توده و بخش دیگر و سهم دیگر، بر دوش کسانی که از آگاهی توده ها متضرر میشوند ... به هر حال اما ، باید هر کس در هر جایی هست بدون انتظار آگاهی رسانی ،یعنی اگر این پیش فرض را قبول کند که هیچ اتفاقی هم نیافتد مهم نیست و من انتظاری ندارم از این آگاهی رسانی ، آنوقت شاید سرخوردگی کمتر دیده شود ولی در کل با شما موافقم . در مورد اینکه انقلاب ، یا گذار تدریجی ؟ بحث بسیار پیچیده ایی است که هزاران آیتم دارد که هر یک نقش و تاثیر خود را دارند . فقط ، من به یکی از آنها اشاره میکنم . بنده خودم از طرفداران نظریه تغییر تدریجی و فتح پلکانی هستم اما یک زمان است که ، مثل امروز نه اینکه من و ما و توده نخواهد ، خیر ما میخواهیم یک کار غیراحساسی و عمیق و ریشه ایی ولو چند نسل فنا شوند انجام شود اما ما تنها سوی معادله نیستیم مثال عینی می زنم ، روزی برای دوستی نوشتم که من به عنوان یک ایرانی با ا نقلاب مخالفم و تکامل تدریجی را بهتر میدانم اما دولت حاکم بسیار علاقه مند است که علیه اش انقلابی شود و بوسیله خشم و احساسات توده ها سرنگون شود ! آهای دولتمردان ما نمی خواهیم انقلاب کنیم شما چرا گیر دادید و میخواهید ما را مجبور به انقلاب کنید !!! در عمل وقتی دولت رفتارهایی انجام میدهد ، مردم با هر اعتقادی در شرایطی یکسان قرار میگرند که ناگزیرند که عکس العملی به فراخور همان شرایط داشته باشند و این خیلی هم طبیعی است . این مشکلی است که ما با آن دست به گریبان هستیم یکسوی معادله قدرت هیچ ، تغییری را بر نمی تابد و سرکوب میکند و این جز به بالاتر رفتن دمای دیگ و انفجار یکباره اش که انقلابی دیگر است منجر نخواهد شد با این حال ، حتا اگر چنین شود ، اگر مردم را آگاه کرده باشیم تا حدی که پس از انقلاب هوشمندانه عمل کنند و مانند انقلابهای دیگر به اشتباه نروند خود گامی به پیش است هر چند بعید است که آگاهی رسانی فراوان نیز مانع از عدم نتیجه انقلاب گردد حتا در مقطعی طولانی از زمان . در واقع اینجا برای خود من هم کلاف سردرگمی ایجاد میشود که در این حالت چه باید کرد ؟؟ به هر صورت همواره ، مطالب خوب و جالب شما را میخوانم و استفاده میکنم . بدرود

مهسا ( خیال سبز ماه گفت...

نیمه شب سرود میخواند
هر ستاره گلدسته ایست
از هر بام آوایی می آید
نیمه شب سرود میخواند
و این آواز می رود رقص کنان، بی پروا
این ترانه از دیوار های زندان نیز میگذرد
آری... سرود سوزناک نیمه شب
در آسمانی به پهنای شهر، به پهنای جهان
انعکاس می یابد ،زنده میشود
و شما بی خبران ...
هزاران شعله نورانی تر آفتاب شب را روشنی میبخشد،
روز را نمیبینید؟
آه..این سرود را عاشقان میدانند
عاشقان گوش بسپارید،
نیمه شب سرود میخواند...

بارانی گفت...

سلام دوست عزیز
این پست را در راستای آن کامنتم می دانم که شما نیز در پست قبلی منعکسش کردید. پس فکر میکنم به قدر کافی اشاره کرده ام و شما را هم نظر خود می دانم.
بارانی باشید

وحید زایری گفت...

سلام
جانان سخن از زبان ما می گویی !
به نظر من انقلاب در تمامی ادوار تاریخ مایه ضرر برای بشریت بوده است . تغییر ناگهانی ساختارها و بی نظمی و عدم آمادگی که در انقلاب وجود دارد باعث سوءاستفاده ی سودجیان میشود . قلعه حیوانات را که خوانده اید !
اگر انقلاب از درون انسانها آغاز شود و تحول تدریجی در افراد ایجاد شود مسلما اثرات ماندگار و معقولی خواهد داشت .

کوروش گفت...

به نام اهورامزدا
درود بر تو ای برادر!
سپاس گذارم از اینکه دعوتم رو پذیرفتی و ندای آزادیم رو به گوش جان شنفتی!
برادرم من شما رو با آدرس جدیدتون لینک میکنم! اما دیگر همکاری ها به 2 دسته تقسیم میشه یکی در فضای مجازی دومی هم در فضای خارجی است که تاثیر دومی بسیار بیشتر است!
من آمادگی هر دو را دارم! شما در کدام شهر هستید؟ در کدام فسمت از ایران عزیزمون به مبارزه می پردازید؟
خود بنده در پایتخت هستم و در پایتخت به مبارزه با استبداد دینی می پردازم و می خوام که یک شبکه مبارزاتی تشکیل بدم که هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی هماهنگ به مبارزه بپردازیم!
اگر در تهران باشید که بسیار عالیست اما اگر در شهرهای دیگری بودید میتوانیم هماهنگ با هم طرح هایی را اجرایی کنیم!
بازم بهم سر بزن و جوابه سوالاتم رو بده!
به امید اینکه بتونیم در هر 2 فضا به مبارزه در برابر استبداد دینی بپردازیم و پیروز شویم
به امید ایرانی آباد ایرانی آزاد!

کوروش گفت...

راستی برادرم مطلبت هم بسیار سازنده بود اما من معتفدم تا زمانی که کشتار مردم به دست بسیجیان و س÷اهیان و مزدوران نظام علنی نشده بود هنوز برای اصلاحات جایی بود اما امروز که اصلاحات تمام دریجه ها را به خود بسته میبیند مجبوریم که به کلیاتی همچون ولایت مطلقه فقیه خرده بگیریم و اعتراضاتمان را در راستای ریشه کن کردن استبداد دینی سر دیهم و سودای انقلابی سبز و باشکوه را در سر بپرورانیم!
به امید ایرانی آباد ایرانی آزاد

مرضیه گفت...

تغییر!

فرشته گفت...

درود
انقلاب نه
من مخالفم
تغيير بهتره
ايران تحمل و فرهنگ انقلاب رو نداره به خصوص مردم الان
نه
تغيير بهتره

به قلم آن ها که به بـهشـت نمی روند... گفت...

سلام
خیلی از همین دوستان بلاگ نویس خودم دچار همین معضل شده اند ..میگن اقلیتها هم باید از صحنه خارج شوند و جامع را باید به حال خودش واگذار کرد ! بجای پرداختن به ریشه ها دنبال قطع شاخه ها هستند ..در حالی که به نظر من تنها راه رسیدن به هدف پیدا کردن افراد معتمد و کار درست هست وبه حداکثر رساندن همین اقلیتها ست من میگم.مشکل ما در اصل نظام اسلامی نیست بلکه در اصول نظام است ..
مردم زود نا امید میشوند و کز میکنند ..وفقط تا توی تاکسی و.جمعی و.. مینشینن شروع میکنند به انتقاد.. مردم منتقدان خوبی هستند اما ....
افسوس که صاحب نفسی پیدا نیست
فریاد که فریاد رسی پیدا نیست ...
بس لابه نمودیم و کس آواز نداد
پیداست که در خانه کسی پیدا نیست !

مبینا گفت...

سلام اگرچه من در این زمینه خیلی اطلاعاتی ندارم ولی تغییر را بهتر از انقلاب میدونم شاید یک انقلاب دیگر انجام بشهو مستلزم تغییر باشه و سهل انگاری درتغییر باز وضع را همونطور نگه داره.

مبینا گفت...

ضمنا ممنون از نظراتتون چون من کاملا اونها را میفهمم

یار دبستانی گفت...

سلام دوست عزیز

خیلی ممنون که به وبلاگم سر زدی
با افتخار لینک شما ثبت شد

به امید ایرانی آزاد

omid گفت...

سلام اگاهی عزیز . از پست جدیدت خبر نداشتم. اجازه بده سر فرصت با حوصله ان را بخوانم .

با مطلب (( تجسیم و تصویر اهورمزدا )) در دین زرتشتی به روز هستم .

انجمن دانش آموزان مبارز گفت...

سلام دوست عزیز
شما لینک شدید
انجمن دانش آموزان مبارز

????????????? گفت...

سلام
جنبش سبز من از شما چند پرسش دارم میشود جوابم را بدهید
1- شما مسلمان هستید یا ارمنی ؟
2 - شیعه هستید یا سنی ؟
3- میدانید امام حسین چرا قیام کرد ؟
4- ایا درخواست بی حجابی له کردن ایات قران نیست ؟ همان قرانی که امام حسین برای احیای ان قیام کرد و تا اخرین نفس جنگید ....
5 - ایا ایه الله العظمی منتظری ( ره ) با امام ( ره ) بد بود که شما به حمایت از او از ولایت فقیه بیزاری می جویید ؟
6- ایه الله خامنه ای چه کرده است که با او بد شدید ؟
7- چرا اغلب جنبش سبز از اسلام برائت دارند ؟
8- ایا اصلا بحث این مسائل به وجود امده بعد انتخابات مربوط به رهبری و حکومت اسلامی می شد که شما ان را ختم به این مسائل فرمودید ؟
9- بحث سر ریاست جمهوری بود یا رهبری ؟
10 - چرا احمدی نژاد نه و موسوی اره ؟
11- چرا روز عاشورا را جنبش سبز با کف و سوت عید قرار دادند ؟
12- چرا اغتشاش می کنند و به اموال عمومی اسیب می رسانید ؟
13- چرا اکثر کفار غرب شما را حمایت می کنند ؟
14 – منظور شما از ازادی چیست ؟
15-اگر شما به جای رهبری بودید با احمدی نژادی که با ارای مردم انتخاب شد چه می کردید ؟

جنبش سبز عزیز امیدوارم به سوالات من بیندیشی و ان ها را پاسخ دهید .......
یا علی مدد

لبیک یا خامنه ای گفت...

رهبر من نور چشمان من است / عشق او آیین و ایمان من است

ذوالفقار حیدری در دست او / طاعتش میثاق و پیمان من است

سیدی از نسل پاك فاطمه / هم ز نسل شیر یزدان من است

در ولایت وارث آل نبی / جانشینی از امامان من است

همچو مه تابد به قلب شیعیا ن / نائب خورشید پنهان من است

در هدایت سوی حق آرد مر ا / این هدایت سمت قرآن من است

دوستانش دوست می دارم همی / دشمن او دشمن جان من است

آنكه مهر او ندارد در وجو د / بی گمان همكیش نادان من است

در سخن چون ابر می بارد به دل / در كویر خشك باران من است

در حضورش موج دریا دیده ام / در كلامش راحت جان من است

در نگاهش غرق دریا می شو م / واژه هایش در و مرجان من است

قلب تارم را صفایی می دهد / جامع فكر پریشان من است

من مرید آن دل وارسته ام / او مراد و پیر عرفان من است

بوی یوسف می دهد پیراهنش / گرچه خودیعقوب كنعان من است

من چو بلبل او چو باغ پر زگل / من چوبرگ او سرو بستان من است

آرزوی دیدنش دارم به دل / در فراقش شهر زندان من است

ای خوش آن روزی كه بینم رهبرم / ساعتی در خانه مهمان من است

هرگز ای یاران دعایش می كنید / شب نمازش ذكر یاران من است

روی خوبش با دو چشمت دیده ای / چهره اش چون ماه تابان من است

غرق دریای تهاجم را چه غم / ناجی كشتی ز طوفان من است

گر چه دشمن نقشه ها دارد بسی / حامی او حی سبحان من است

در امانت او ‹‹ امین ›› انقلا ب / در شجاعت شیر میدان من است

راه او باشد ره پیر خمین (ره) / رهرو راه شهیدان من است

افتخار ما بود ‹‹ سید علی ››/ سرور من جان جانان من است

چون فقیه وعالم است ودین شناس / مرجع تقلید دوران من است

روز ششم ماه تیر از سال شصت / رهبرم جانباز ایران من است

ای خداوندا نگهدارش تو با ش / چون دعای او نگهبان من است

شعر امروزم كه وصف رهبر است / بهترین اشعار دیوان من است

پیروانش نی به پاكستان و هند / درفلسطین است و لبنان من است

گوئیا مهدی(عج) چنین گوید كه او / بهترین اصحاب و یاران من است



[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

نه سازش نه تسلیم
سید علی ما هستیم

[بدرود]

دکتر تراش باشی گفت...

درود
نمی دانم دارید مردم را بازی می دهید یا اینکه می خواهید تحقیقی جالب جمع آوری کنید، من که خوشحال شدم از پست "چه باید کرد" اما حیران و شگفت زده‌ شدم زمانی که پست "چه نباید کرد" را هم دیدم، و الان هم دارید از انتخاب میان "تغییر یا انقلاب" سخن به میان می آورید.. با این پست هایت به یاد کارهای احمدی نژاد می افتم که روزی از یارانه ها سخن به میان می آورد و روز بعد خوشه‌ بندی و ...غیره‌
.
در هر صورت هر هدفی را که دنبال می کنید امیدوارم به بازی دادن کاربرها ختم نشود..!

mohsen گفت...

salam doste aziz mer30 be yade ma hasti linke shoma dar veblage linkestan toloue sabz eslah shod

رضا گفت...

با سلام و تشکر از لطف شما
با توجه به محتوای وبلاگتان با لینک نمودن شما موافق بوده و شما را با نام آگاهی لینک نمودم . اگر دوست داشتید من را با نام باران لینک فرمایید.موفق و سبز باشید/باران

قهوه تلخ گفت...

تغييري درون‌زا، مبتني بر مولفه‌هاي فرهنگي جامعه و دور از هر گونه خشونت

ناشناس گفت...

عالی بود دوست عزیز عالی

مهدی گفت...

برای تغییر دنیا باید از خویشتن شروع کرد.

مریم(موج) گفت...

سلام.هر انقلابی یه نوع تغییر ولی هر تغیری انقلاب ایجاد نمیکنه.هر کس باید خودش را مسئول بهبود شرایط جامعه بدونه هر انسانی باید منقلب شود به سوی کمال تا دور شود از تکرار و عادات کور کورانه.

عاطفه سادات گفت...

سلام
خيلي جالبه !دل به دل راه داره ها!
ديروز هركاري كردم نتونستم اينجا نظر بذارم
و امروز نظرتون رو خوندم و خوشحال شدم!
بايد بگم آره !دلت قرص باشه رفيق !
چون باتموم اين بي حرمتي ها ما ايستاديم !
شايدم جوابشو يك نسل بعد بگيريم اما باز شيرينه !
درباره ي سوالت بايد بگم انقلاب رو تجربه كرديم ! و من از اين ملت فراموشكار اون جسارت و آگاهي رو نمي بينم كه بخوايم دوباره انرزي بذاريم براي انقلاب !
تغيير هم در حد يك شعار كافي نيست !
بايد عملي بشه !
بايد از همين ْآگاهي شروع كرد!
اينم ميدونم زمان بره!
خيليا ممكنه بريده بشن !
نا اميد بشن !
اما تغيير و انقلاب يك شبه حاصلش همينه !
همين سرخوردگي نسل هاي بعد !
بايد فقط با انديشه جنگيد !
بنظر من انقلاب دوباره نميتونه انتظارات ما رو برآورده كنه!شايد در كوتاه مدت خوشمون بياد اما ...
البته اينا فقط نظر شخصيمه !
دركل چيزي من از مردم ميبينم اگر اوباما هم رئيس جمهورمون بشه باز وضعمون همينه !!!
مردم ما شخص پرست بار اومدن !

زهرا (انسان + انسانيت) گفت...

درود به آگاهي...

من هم با نظر MIMZ موافقم...

دوست خوبم تا زماني كه افراد جامعه بامشكلات حاشيه اي در زندگي خود را مشغول كنند نه انقلابي رخ مي دهد نه اصلاح...
تنها راه قبل از اصلاح ياانقلاب ، آگاه سازي است ...

عزيزم لينك شدي... شاد و تندرست باشي...

به اميد ايراني سبز...

غزل گفت...

سلام دوست عزیز ممنون که تو مدتی که نبودم سر زدی. بالاخره آپ کردم خوشحال میشم سر بزنی.

میرمهدی گفت...

با سلام. ممنون از اظهار نظر دوستانه تان و لطفی که به نوشته حقیر داشتید.
اگر به آخرین پست حقیر نظری به چشم نقادانه بیندازید و مرا از دیدگاهتان آگاه کنید، لطف بسیاری بر من روا داشته اید. از تو و همه خوانندگان خوبت درخواست میکنم که در این مورد به خصوص، مرا از نقد سازنده تان محروم نفرمائید.
موفق باشید و پاینده.
http://soozname.blogspot.com/2010/10/blog-post_12.html

طلوع سبز 88 گفت...

سلام دوست عزیز یه سوال از شما و بقیه دوستان
کسی هست عضو بالاترین باشه و بارم دعوت نامه بفرسته ؟؟
لطفا برام پیام بزارید

ناشناس گفت...

سلام
ای نسل نجیب آریانا شرمنده ز آریان نگردی

شاهنشهی جهان ترا بود در حسرت آن جهان نگردی

شمشیر جهان ستانیت کو بهر چه جهان ستان نگردی

ای ناشر علم و دین و دانش زین بیش ز جاهلان نگردی

از تنبلی و جهالت و فقر افسانه به هر زمان نگردی

ای مردۀ خواب غفلت و جهل در خاک عدم نهان نگردی

آیین خرد زمانه سازیست در رنگ زمان عیان نگردی

بردست تو نقش زندگی تست بازیچۀ دیگران نگردی

از جهد رسی همی به مقصد سست عنصرو نیم جان نگردی

شعار ما و اهداف وبلاگ جویندگان آزادی
1. گسترش آزادی بیان و مردم سالاری
2. بیان حقایق و واقعیت های عینی جامعه
3. بر ملا ساختن واقعیت های تاریخی
4. روشن سازی افکار عامه
5. گسترش و ترویج فرهنگ واقعی نه تزویری
6. انتقاد های سازنده
7. احقاق حقوق شهروندی و غیره چیز های مفید و ارزنده و با ارزش دیگر...
آیا در این راه ما را یاری می کنید؟
به امید آزادی

میرمهدی گفت...

دوست عزیز باسلام.
بسیار ممنون از لطفی که نسبت به حقیر داشتید. هم برای تشریف فرماییتان، هم برای اظهار نظرتان و هم برای لطف مضاعفی که باعث شرمندگی بیشتر شد. حقیر نیز با افتخار لینک وبلاگ محترمتان را در وبلاگ محقر خویش قرار دادم اگر قابل بدانید.
موفق باشید.

عاطفه سادات گفت...

اينا فكر كردن با اون شعري كه در جواب شعر مشيري مينويسن خيلي هنرمندن !
اما افسوس كه نمي فهمن ...
نمي فهمن معني اون شعر رو ... !!!!

مریم مالک گفت...

سلام. منم مطالب شما رو قبول دارم. اما یادمون باشه که راه آگاهی دادن راه پر خطری هست و سن های زیادی هم سر راه وجود داره که برداشتنشون کار رو سخت تر میکنه. گاهی میشه از سر راه برداشت ولی گاهی هم نمیشه. به نظرم در همان شروع راه باید تکلیفمون رو با خودمون اول مشخص کنیم مثلا اگر آدم خیلی احساساتی باشیم ضربه پذیری مون بیشتر از بقیه افراد هست بنابراین باید ببینیم که تا چقدر میتونیم هزینه پرداخت کنیم. یادمون باشه که در مسیر آگاهی خودمون گول نخوریم و دچار سوء تفاهماتی که خود و دیگران ایجاد میکنن نشیم. در حرکت های جمعی هماهنگی ها خیلی بیشتر باشه و برنامه ریزی شده باشه. در صورتی هم یه حرکت به نتیجه میرسه که رهبرانش آگاهی های یکسانی ر اختیار همه گروه قرار بده تا بعد از نبود هر یک آن دیگری بتونه راه رو ادامه بده. خلاصه آگاهی عزیز این قصه سر دراز دارد و خیلی پیچیده هست و برای هر حرفی که میزنیم کلی توضیح وجود داره اما حیف که وقت اندک هست و خیلی حرفها را هم نمیشه شفاف زد چون برداشتهای اشتباهی ازش میشه.
ممنون و خسته نباشی

مریم مالک گفت...

سن های زیادی(اصلاح میکنم منظورم سنگ های زیادی هست یا همون مشکلات و موانع).
آگاهی جان اگه بتونی این نظرات رو مثل اون دفعه جمع بندی کنی خیلی عالی میشه البته اگر برات سخت نباشه.
در مورد انقلاب سریع یا تغییر تدریجی به نظرم هر دوشون زمانی اتفاق میافته که شرایط اونها رو اقتضا کنه. انقلاب ها به نظر من هزینه اش خیلی خیلی سنگین تر بوده و مردمی که یکبار تجربه کردن دوباره دوست ندارن تجربه کنن گرچه جلوی انقلاب رو نمیشه گرفت اما تغییر اونم به سمت اصلاحات و بهتر شدن خواست همه مردم هست.

مرتضی گفت...

درود دوست عزیز. ممنون که نگران من هستی. راستش مدتیه که دسترسی قابل قبولی به اینترنت ندارم. در اولین فرصت می نویسم. نشانی تارنگارت رو هم ویرایش کردم.
پاینده باشی

DaNi گفت...

اتفاقا اين علي همان عليست...

امید گفت...

سلام اگهی عزیز.
واقعا موضوعات و طرح های شما در وبلاگ جای افرین دارد .
سوال اینجاست ایا اگر نظام سیاسی بکلی تغییر کند ایا مشکلات امروز ما حل می شود . مطمئنا خیر . اینکه عده ای مخالف این رژیم هستند درست ولی باید قبول کرد عده زیادی هم موافق و موید این نظام هستند .ایا اگر این عده با چوب و چماق مانند کودتای مرداد روبروی هم قرار بگیرند نتیجه ان رضایت بخش است ؟ اصولا ایرانیها هر اشتباه را باید چندین بار تجربه کنند تا عبرت بگیرند.
پاینده و موفق باشید.

امید گفت...

پدرم دچار بیماری کلیوی شده و مدتی هست بستری شده . التماس دعا داریم .
ببخشید هم دیر به وبلاگت سر زدم

محمدحسین گفت...

دوستان واحد فیلترینگ مخابرات برای پنجمین بار ما را قابل دونستند و مورد عنایت خود قرار دادند.
با مطلبی با عنوان "سخنرانی یا یک داستان؟" در وبلاگ جدید در خدمتم.
http://majonesabz3.blogfa.com

ستاره گفت...

سلام دوست عزیز

شما را لینک کردم و خوشحال میشوم شما هم مرا لینک کنید.

در مجموع با نظرات شما موافقم.مردم نیازمند هستند که کسی از درد مشترکشان حرف بزند.من به شخصه در هر مکانی باشم سعی میکنم اطلاعات خودم را در زمینه های مختلف در اختیار دیگران بگذارم و سطح آگاهی مردم را بالا ببرم

موفق و توانا باشید
در پناه حق

اقبال گفت...

حق


آگاهی گرامی

برادر

متاسفانه بنده فرصت می کنم تنها پست های شما را بخوانم و علیرغم میل شدید باطنی فرصت اجازه ی نظر دادن نمی دهد ... انشاالله بتوانم بیشتر در خدمتتان باشم


امیدوارم با قدرت بیشتر و همت بالاتر در این راه همچنان ثابت قدم بمانید


بابت فیلتر شدن دوباره ، تبریک مضاعف بنده را پذیرا باشید


یا علی

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
اين رفقا چقدر بيكارند. به اميد آزادي

ستاره گفت...

سلام دوست عزیز

لینکتان اصلاح شد و خوشحال میشوم در لینک دوستان شما قرار بگیرم

با نامه ی محمد نوری زاد به روزم

روشنايي گفت...

درود به تو
پيش از هر چيزي ما بايد بدونيم چي مي خوايم و پس از اون درباره راهاي رسيدن بهش انديشيد.به گمون من يكي از گرفتارياي بزرگ ما اينه كه خودمونم نمي دونيم چي مي خوايم چه برسه به اين كه راه رسيدن بهش چيه.
خوش باشي.

پسر آهنی گفت...

تو وکیل مدافع مردمی؟!
هرگز انقلاب و تغییر اونهم در جهت خواسته های شما رخ نخواهد داد.جنین انقلاب واصلاحات دروغین شما قبل از تولد مرده است.
ماواین مردم اجازه عرض اندام به شما نمی دهیم!

ناشناس گفت...

درود بز دوست آزاد اندیشم
با افتخار لینکت را اصلاح کردم
به امید آزادی

نوشین گفت...

من معتقدم باید همه مردم بدون استثنا مانند مردم صربستان بریزند بیرون و توی خیابانهاو به خانه هایشان هم برنگردند تا کار این دولت را یکسره کنند و بعد هم سران این دولت باید در محضر وجدان انسانها محاکمه علنی بشوند

==--_کردوان_--== گفت...

با درود
یکی ازموارد امنیتی که شما باید رعایت کنید و نمی کنید همین بخش آمارگیر وبلاگ شماست که از وبگذر گرفته اید.
از سایت گوگل آنالیکتیک یا وبکانتر یا دیجیت.کام بهره بگیرید.
به هیچ وجه از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید
فقط فایرفاکس و اگر توانستید حتما پورتابل باشد
از یک vpn یا ip faker بهره بگیرید.
ارسال پست هایتان از کافی نت باشد
نام دیگری برگزینید و در وردپرس بلاگ بزنید دیگر فیلتر نخواهید شد.

مبینا گفت...

سلام خیلی خوشحالم که دوباره آدرستونا پیدا کردم اخه خواستم سر بزنم آدرستون وارد نمیشد گفتم باز فیلتر شده....ادرس ویرایش شد ایشالا موفق باشید

مریم مالک گفت...

بابا باز فیلتر شدی که؟این پسر آهنی کیه دیگه؟ منظور ایشون از مردم چیه؟ یعنی همه باید به روش ایشون کار کنن؟ نکنه این فیلترکردن هم کار ایشونه؟
اقا شاهین اینجا هم مردم هستن هر کسی یه روشی داره حالا شما خوشت نمیاد که دلیل بر ناراحتی نمیشه. شما دلایل ات رو برای مخالفت بنویس نه اینکه تهدید کنی یا حذف. خداوند زبان رو داده برای دفاع از عقاید. البته حذف کردن خیلی راحت تره و شما هم موفق اید تو این زمینه.
ما همه با توکل به خدا و اراده خودمون و آگاهی هایی که در همین ایران خودمون یاد گرفتیم داریم زندگی میکنیم و مینویسیم. بهتره که بیشتر تفکر کنیم به خودمون و افکارمون.
موفق باشی اگاهی

مسلخ سکوت گفت...

سلام مرسی که به من سر زدی با این آدرس لینکتو به روز کردم
پایدار باشی
مسلخ سکوت

چشمک گفت...

سلام

ممنون از اینکه خبرم کردید ...

به امید روزی که ظلم نابود گردد ...


سبز باشی و سربلند ...

یار دبستانی گفت...

سلام دوست عزیز
باشد به این لطف های آقایان!!
لینکتان اصلاح شد

علی گفت...

سلام دوست عزیز.لینکت اصلاح شد.سبزباشی و پایدار

مهسا ( خیال سبز ماه) گفت...

فریادِ عشق ست ، این بغض ِ گریزان از گلوگاهِ تو

که در مرز لبهـــات ، به خونش می کشانند

حسرتا! که فریادت ، درین خونابه قعرنشین می شود

و بوسه ات،

سرایت سکوت ست بر لبهای من



بگذار با نگاهمان فریاد کنیم

دردِ ما ، نه خاموشی ِ عاشقان به جبر

که فراموشی ِ فارغان ست ، به جهل

درد ما ترجیح ِ آسودن در سایه گاهِ دیوار ست

به فرو ریختنش برای آزادی

من یک انسان هستم... گفت...

اصلاح شد

پسر آهنی گفت...

خطاب به مریم مالک.
شماها طرفدار منطق هستین؟!اگه بودین این جوری واسه نابودی این نظام که مردم واسش این همه شهید دادن و با رای خودشون انتخابش کردن نقشه نمی کشیدن.من به به دین و آزادگی شماها شک دارم!
شماها فقط حرف های قشنگی میزنین.به جای کار وتلاش و خدمت به این مردم مظلوم و رنج کشیده فقط قر می زنین!!